trøjborg bryg

markedsføring og målgruppe

Hvad er projektets formål? I eksamensprojektet på første semester skulle jeg skabe et website for det fiktive mikrobryggeri, Trøjborg Bryg. Websitet skulle både fremhæve deres alkholfrie produkter og præsenterer deres brand som værende det bedste indenfor alkoholfrie øl samt bygge en stærk forbindelse til deres målgruppe.

indsamling af primær og sekundær data

Som første led i processen samlede jeg indledende tanker og eksisterende data fra research om markedstendenser i et mindmap. Det overskueliggjorde relevante nedslagspunkter og hjalp med at give indsigt i sammenhænge. På baggrund af mine fund udviklede jeg en målrettet interviewguide. Her sikrede jeg, at spørgsmålene afdækkede målgruppens vaner og præferencer, der skulle begrunde senere indholds- og designbeslutninger.

målgruppe og persona

Baseret på min indsamlede data udarbejdede jeg to personaer, der skulle være repræsentative for målgruppen – hver med unikke motivationer og user goals. Med udarbejdelsen af personaerne blev det muligt at målrette designet til forskellige segmenter.

value proposition canvas

Ved hjælp af Value Proposition Canvas identificerede jeg både brugerbehov og smertepunkter hos målgruppen. Med denne brugerforståelse blev det lettere at designe et website, der imødekom brugerne.

illustrationer og visuelt udtryk

Til websitet udviklede jeg en række illustrationer, der skulle bidrage til det moderne udtryk, som understøttede sidens overordnede visuelle identitet. Illustrationerne skitserede jeg først i hånden og derefter i Illustrator.

emballagedesign

Ifm. projeketet designede jeg emballage til en af deres alkoholfrie dåseøl. Designet skulle afspejle Trøjborg Brygs identitet som værende et moderne bryggeri. Emballagedesignet skabte jeg i Illustrator og opsatte derefter dåserne gennem Adobe Dimensions.

@annalenedesign

Anna-Lene Søndergård Rasmussen

Copyright © 2024 Anna-Lene – Portfolio | Anna-Lene Søndergård Rasmussen

Scroll to Top