nippon

user-onboarding og visuel identitet

Hvad er projektets formål? I dette gruppeprojekt på 2. semester skulle vi arbejde med et fiktivt måltidskassefirma, Nippon, der specialiserer sig i det japanske køkken. Vi skulle skabe et intuitiv userinterface og give Nippon en markant visuel identitet.

task-flow og onboarding

Baseret på vores persona og sitemap udarbejdede vi et task flow. Med afsæt i et af personaens user goals blev brugerens vej gennem interfacet visualiseret – onboardingsprocessen, og vi blev dermed opmærksom på måden, hvorpå brugeren kan interagere med sitet for at indfri sit mål.

ux-writing

I konstrueringen af bestillingssprocessen lå vores fokus på at gøre brugeroplevelsen så enkel og intuitiv som muligt. Ux-writingen blev udformet med henblik på at give kunderne mulighed for hurtigt at forstå og navigere rundt i processen trin ved brug af klart og venligt sprog.

interfacedesign

For at øge brugervenligheden fokuserede vi på at designe en enkelt struktur med klare call-to-action knapper og et filtreringssystem for diætpræferencer og allergener.

designmanual og visuel identitet

Med henblik på at skabe en sammenhængende visuel identitet, der skulle skille Nippon ud fra andre måltidskasser, opsatte vi en designmanual med retningslinjer for virksomhedens visuelle udtryk. Herunder brugen af Seigaiha-mønstret som et nik til den japanske kultur.

@annalenedesign

Anna-Lene Søndergård Rasmussen

Copyright © 2024 Anna-Lene – Portfolio | Anna-Lene Søndergård Rasmussen

Scroll to Top