fikumdik kaffebar

værdiskabelse og visuel identitet

Hvad er projektets formål? Vores eksamensprojekt på 2. semseter centrerede sig om værdiskabelse. Med udgangspunkt i en eksisterende virksomhed skulle vi udvikle et koncept og en visuel identitet, der skabte værdi for både virksomheden og dens brugere.

præcisering af virksomhedens fremtoning

Som led i konceptudviklingen, og med afsæt i indsamlet data, fastlagde vi virksomhedens tone of voice for at skabe en genkendelig og sammenhængende kommunikation, der afspejlede stedets personlighed og stemning. Med udganspunkt i Brand Voice Chart-modellen skabte vi retningslinjer for sprogbrugen. Dette skulle sikre en klar kommunikationsstrategi.

logoudvikling

I arbejdet med at designe Fikumdiks logo var det vigtigt, at det skulle afspejle stedets nøgleværdier og atmosfære. Igennem flere iterative processer legede jeg med typografi, farver og symbolik, inden vi fastlåste os den endelige version.

designmanual og visuel identitet

For at skabe en stærk visuel identitet for Fikumdik udarbejdede jeg sammen med min medstuderende en designmanual, der skulle danne ramme for virksomhedens visuelle udtryk herunder farvepalet, logobrug, typografi og billedstil. En stærk visuel identitet skaber værdi for en virksomhed, når viksomheden er visuel konsistent, og kunder kan genkende brandet.

design af menukort

Med henblik på at opfylde brugerbehov designede jeg et menukort til websitet. Menukortet skulle stemme overens med den overordnede visuelle identitet. Men det var vigtigt, at designet ikke blot var visuelt tiltalende men også funktionelt – med tydelig information, der kunne understøtte brugeroplevelsen. Herunder oplysning om allergener.

@annalenedesign

Anna-Lene Søndergård Rasmussen

Copyright © 2024 Anna-Lene – Portfolio | Anna-Lene Søndergård Rasmussen

Scroll to Top